Hoe Google Ads jou klanten kan opleveren
Google Ads
Google Ads is iets wat mensen veelal als hét antwoord zien op het gebied van effectieve advertenties en marketing. Door gebruik van zoekwoorden, SEO en campagnes kun je al snel veel meer mensen bereiken. Interessante termen uiteraard, maar je moet haast een Google Ads specialist zijn om dit te begrijpen, zou je denken. Om te weten hoe een Google Ads specialist daadwerkelijk werkt, is het goed om te weten wat dit inhoudt.
Hoe werkt Google Ads voor jou?
Aan de voorkant (oftewel: alles wat voor jou zichtbaar is) zie je het volgende: jij voert een bepaald onderwerp in en de bepaalde zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, kiest eventueel een periode en tijd en kunt zelfs de omgeving selecteren. Hiermee gaat de Google Ads specialist vervolgens aan de slag. Wat deze doet, is aan de hand van jouw aangeleverde details bepaalde advertenties plaatsen op de juiste manier. Hierdoor bereik je precies de mensen die je wilde bereiken hiermee. Stel dat je een autoverhuurbedrijf hebt ergens in Losser, dan kun je ervoor kiezen om de advertentie te laten zien bij mensen op zoek gaan naar de term ‘autoverhuurbedrijf Losser’ of ‘auto huren Losser’. Op deze manier bereik je precies de mensen die naar je op zoek zijn.
Slim adverteren
Een andere manier van deze advertenties indelen, is door het gebruik van locaties. Tegenwoordig werken zoekmachines vaak met locaties van mensen. De meerderheid van de mensen heeft deze ook ingeschakeld op zijn/haar apparaten. Dat betekent dat op het moment dat iemand zoekt naar een ‘supermarkt’ in de buurt, de zoekmachine vervolgens gebruik maakt van de locatie om te bepalen welke resultaten relevant zijn voor de gebruiker. Dit maakt het makkelijk om hier op in te spelen. Dit kan door het gebruik de locatie te specificeren voor jouw gebruik. Stel dat je een geldwisselkantoor hebt, dan wil je dat iedereen in de buurt van het centraal station bij je terecht komt, dit is immers een populaire plek waar men hier naar op zoek gaat.